4 dagar har gått...

och jag försöker att komma in i studierna! Ingen lätt utbildning, och första kursen på 5 veckor om omvårdnadsvetenskap är väl inte den roligaste kursen heller.
Om 2 veckor börjar anatomin och fysiologin.
Känns som jag kommit till en bra studiegrupp även om vi är en bit ifrån varandra, en tjej i Mora och en i Falun...men det måste gå det oxå! På Måndag ska vi träffas på bibblan i Falun för att påbörja grupparbetet om en engelsk vetenskaplig artikel. Visst låter det intressant?

igår på fm satt vi och gick igenom diverse uppgifter som ska vara inlämnad senast om 2 veckor, åt lunch på campus och sedan mellan 13-16 var det dags för metodövningar!
Direkt kl 16 åkte jag till jobbet och jobbade till kl 22. Var hemmifrån i 14 timmar!
Somnade vid 23 tiden och vaknade vid 6.20 imorse då jag hade Tindra och Thomas ljöva röster emot varandra, gick inge bra med hårborstningen på henne så jag klev upp en stund men gick och lade mig igen när de åkte till dagis, men då hade jag blivit pigg och funderade ett tag på att kliva upp, men kl 07.00 på morgonen??? när man har chansen att sova vidare? Somnade om till slut och vaknade igen vid 09.15!

Har duschat och ätit frukost,pratat med syster i telefonen..dricker nu kaffe och ska försöka få ordning på mina papper till skolan, allt ska in i pärmen.
Hoppas på att få böcker hem idag eller imorgon.
Måste läsa tills på Måndag, så helgen blir till att plugga..ine skoj med tanke på att jag och Thomas har den första lediga helgen tillsammans på länge....men vad gör man??? Högskolestudent som man är?
På Lördag ska vi hem till Thomas jobbarkompis med familj och äta mat, gissar på Thaimat då de var i Thailand senast så gick de en matlagningskurs.

Har ordnat sig med tindras skola oxå, hon kom ju in från början i Björksätra..vilket alla 12 ungar gjorde här i Lassas...men varken jag eller nån annan förälder är speciellt glada över det beskedet, har lämnat in ett önskemål om byte till Jernvallen, men genom att det endast tar emot 30 elever och det är fullt där redan så tror jag inte på det.
Jag ringde direkt till Montessori då vi anmälde Tindra till en skolan redan 06, men fick beskedet för ett par veckor sedan att hon stod på reservlistan.
Fick ett glatt besked på mailen i veckan att hon kommit in på Montessorskolan! Så nu ska vi dit på infokväll den 10/2.
Tror den skolan är bra för skruttfia!

Så har hon en lös tand, framtanden uppe...känner att hon bara växer ifrån mig! Herregud, i höst har jag två stycken skolbarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback