Fredag idag..

och jag åkte mot Falun vid 7.30 tiden imorse, skulle ha föreläsning om cirkulationen på telbild mellan 8.30 och 14.00.
Dagen gick fort och jag var hemma i sandviken igen vid 14.30.
På dagis berättade fröken att Tindra kissat på sig 3 gånger!!! När vi skulle åka skulle hon kissa igen men klagade på att det gjorde så himla ont att det inte kom något kiss, åkte hem och väl hemma hade det kommit lite i trosorna igen..en stund senare skulle hon prova gå på toa men det kom inget och hon klagade på smärta. Vä inne i rummet kom det ett par droppar både i soffan och på golvet...

Ringde till HC vid 15.30 och fick en akuttid kl 16.10...fick lämna urinprov och det var fullt med bakterier, ingen feber och inte speciellt höög sänka men det tydde antagligen på urinvägsinfektion.
Läkaren var lite osäker på vad han skulle skriva ut för antibiotika då han inte visste vad det var för bakterier, det ser han ju bara genom att skicka iväg det på odling.

Men fick cefamox utskrivet, men skulle det inte bli bättre tills på Måndag skulle jag ringa barnkliniken, vi har tid där på Onsdag för den årliga kontrollen hos Tindras doktor, känns skönt att vi hade fått den tiden nu när hon fått UVI!

Men lite orolig med tanke på att hon räknas bara som att ha en njure, men det behöver ju inte innebära att denna UVI skulle vara någon fara.

Nu sover hon i soffan, jag tog VAB inatt...kändes inte okej att lämna henne hos mamma/mormor inatt när hon hade så ont.
Men hoppas på att kunna jobba imorgon natt iaf.

Ska försöka mig till att plugga imorgon, beroendes på hur Tindra mår.

Nu ska jag kolla på Lets Dance, sedan blir det soooova!!! Och ingen klocka kommer att ringa imorgon bitti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback